رویای نصرالله تحقق می‌یابد

مارتین لوترکینگ یکی از رهبران سیاهپوستان امریکا در سال ۱۹۶۳ در سخنرانی معروف خود با عنوان «من رویایی دارم» از آرمان و آرزوی خود سخن گفت: رسیدن به جامعه‌ای که در آن اثری از تبعیض نژادی به‌عنوان میراث شوم برجای مانده از استعمار نباشد و سیاهپوستان از حقوقی برابر با سفیدپوستان برخوردار شوند. قدرتمندان نمی‌توانستند او و رویایش را تحمل کنند و دست به کار شدند و او را حذف کردند. اما رویای مارتین لوترکینگ به تحقق پیوست و قوانین نژادپرستانه کنار گذاشته‌شد.

گفتنی است خانم رزا پارکس بانوی سیاهپوستی که در سال ۱۹۵۵ در اعتراض به این قوانین ظالمانه حاضر نشد صندلی خود در اتوبوس شهری را به مسافر سفید واگذار کند و در همان اتوبوس دستگیر شد، سال‌ها بعد به‌عنوان یک چهره برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت. و حتی بالاتر از آن، اتوبوس مزبور به موزه منتقل شد تا یاد و خاطره این اقدام اعتراضی او در تاریخ ثبت شود. خانم رزا پارکس در سال ۲۰۰۵ درگذشت و در عمارت کاپیتول هیل در کنار دیگر مشاهیر و بزرگان امریکا دفن شد. جرج بوش رئیس‌جمهوری وقت امریکا در تقدیر از او قریب به این مضمون گفت او با بلند نشدن از روی صندلی به جامعه امریکا آموخت که برخیزد و قوانین نژادپرستانه را حذف کند.

به بیان دقیق‌تر تروریست‌های نژادپرست هرچند از حذف فیزیکی لوترکینگ شادمان شده، و سرخوشانه رقصیدند، اما نتوانستند مانع تحقق بخش اعظم رویای او شوند.

رویای سیدحسن نصرالله و سایر سران جریان مقاومت نجات فلسطین از چنگال قوم میراث‌خوار استعمار است. انگلستان بدون اجازه ساکنان فلسطین که صاحبان آن سرزمین بودند، فلسطین را به قوم صهیون به‌عنوان فرزند نامشروعش بخشید. همان‌گونه که چنگیزخان مغول سرزمین‌های فتح‌شده را بین فرزندان خود تقسیم کرده‌بود. اینک رژیم صهیونیستی به‌عنوان یکی از آخرین بازمانده‌های دوران استعمار در تلاش مذبوحانه برای بیشتر زنده ماندن، سران جریان مقاومت را حذف می‌کند تا رویایشان محقق نشود. اما رویای نصرالله و سایر سران شهید جریان مقاومت دیر یا زود محقق خواهدشد و نژادپرستی صهیونیستی از بین خواهدرفت. به تعبیر معروف دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

پس بگذارید نژادپرستان کودک‌کش صهیونیست شادمانه برقصند و برای پیروزی خود هورا بکشند و وانمود کنند که برنده شده‌اند. اما خودشان نیک می‌دانند که همچون دشمنان مارتین لوترکینگ توفیقی در متوقف کردن موتور تاریخ نخواهندداشت، و از آنان فقط لکه ننگی بر صفحه‌ای از کتاب تاریخ معاصر جهان باقی خواهدماند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نقل مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است.