کتابی برای آموزش مفاهیم اولیه بورس به نوجوانان

چندسال پیش دوست محترمی که با سازمان بورس همکاری می‌کرد، از من خواست تا کتابی به زبان ساده برای آموزش بورس برای دانش‌آموزان بنویسم. نظرشان این بود که کتاب قالب داستانی داشته‌باشد، تا قدری جذابیت بیشتر پیدا کند. من متنی داستانی با عنوان “برای آینده” نوشتم و تحویلشان دادم. این متن با ویرایشی جزئی توسط ایشان، به چاپ رسید.

برای آیندهوقتی نسخه کتاب منتشرشده به‌دستم رسید، بلافاصله متوجه شدم تغییراتی “بسیار جزئی” اتفاق افتاده، و چندین‌مورد در متن داستان تصرفاتی شده که البته بیشتر اثر منفی گذاشته‌است! گویا نظر متولیان امر این بوده که حداقل یکی دو پاراگراف متن منتشر شده با متن ارسالی من متفاوت باشد! ازاین‌رو، مصرانه خواستم که بخشی از این تغییرات را حذف کنند. چاپ دوم با اعمال تغییرات منتشر شد، اما بازهم با آن چه من ابتدای کار نوشته‌بودم، تفاوتی مختصر داشت! بگذریم.
از آن زمان تا حالا بورس بیشتر و بیشتر در سطح جامعه شناخته‌ شده، و به‌ویژه در طی سال جاری و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، بیشتر موردتوجه قرار گرفته‌است.
ظاهراً کتاب مذکور بعد از دوبار تجدید چاپ از طرف ناشر، دیگر تجدید چاپ نشد. به همین دلیل من متن اصلی تألیفی خودم را تقدیم می‌‌کنم. انشاءالله مورداستفاده قرار بگیرد. متن چاپی کتاب (چاپ دوم) تفاوت‌های ویرایشی مختصری با متن حاضر دارد:
برای آینده
البته قویاً توصیه می‌کنم مراقب باشید نوجوانان عزیز بعد از خواندن این کتاب اقدام به سرمایه‌گذاری شتابزده در بورس نکنند، و باتوجه به شرایط بی‌ثبات یکی دو ماه گذشته، قدری تأمل کنند.! به هر حال مسؤولیت زیان‌های احتمالی ناشی از شتابزدگی به عهده من نیست!

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
zahra
zahra
10 سال قبل

سلام آقای ذاکری
ممنون از وب زیباتون
موفق باشید
من دانش اموز پایه ی سوم انسانی ام
و قصد دارم که توی دانشگاه رشته ی اقتصاد رو ادامه بدم
علاوه بر مطالعه ی کتاب اقتصاد که شما نویسنده اش بودین مطالعه ی آزاد هم دارم
خیلی دوس داشتم که نظر خودمو درباره ی کتاب اقتصاد به طور شخصی ارسال کنم
ممنون میشم اگه ایمیلتون رو در اختیار ما قرار بدین.

نقل مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است.